Logo KESUMA-i

Logo KESUMA-i
Persatuan Teater KESUMA-i Johor Bahru

Saturday, September 6, 2014

MERANCANG MENGADAKAN SATU BENTUK LATIHAN PERSEMBAHAN

Hasil Perbincangan hangat pada 5 September 2014, maka Persatuan Teater KESUMA-i Johor Bahru menerusi idea bersama Pengerusi dan Ahli-Ahli Jawatankuasa yang ada telah merancang dan merangka sebuah Persembahan berbentuk Latihan yang dijangka akan di jalankan seberapa segera di Anjung Seni, Pusat Kegiatan Kesenian Majlis Kebudayaan Daerah Johor Bahru, melalui perbincangan ini, KESUMA-i merancang dengan menampilkan persembahan dan kreativiti daripada 12 orang lama yang setia dan begitu komited terhadap aktiviti KESUMA-i sepanjang tahun sejak tahun 2000 hingga kini, perancangan ini adalah bertujuan menjalankan satu aktiviti berfaedah serta memantapkan lagi skill kejurulatihan ahli-ahli dan menambahbaik mutu dan kreativiti orang-orang lama yang berpengalaman ini.
 
Dengan Menampilkan pelbagai genre persembahan merangkumi Puisi Tradisional, Deklamasi Sajak, Fregmen, Tari, Gerak kreatif, dan pelbagai lagi yang akan ditampilkan kepada penonton yang pastinya akan menghiburkan semua.

Para pengemar teater dan masyarakat bolehlah datang  menyaksikan persembahan daripada KESUMA-i dengan melayari Blogspot ini dan di Facebook : Teater KESUMA-i Johor Bahru bagi mengetahui jadual persembahan yang akan diadakan kelak. pihak kami akan setiasa mengemaskini jadual persembahan apabila ianya akan diadakan. inilah Usaha kami untuk menghidupkan kembali kegiatan kesenian Teater di daerah Johor Bahru yang sering dinanti-nantikan pengemar teater tanahair. Tunggu Kemunculan kami ya.

No comments:

Post a Comment